Με συνέντευξή του στην ΕΣΚΑ ο Φίλιππος Ταμπάκης εκ των επικεφαλής στην ΑΟΚ Ακαδημία Αθηνών αναλύει το σκεπτικό, το πλάνο, το αγωνιστικό σκέλος και την φιλοσοφία γύρω από την όλη διαδικασία. Τονίζοντας, μεταξύ άλλων, πως «δημιουργώντας καλύτερους αθλητές, μακροπρόθεσμα είναι νομοτελειακό να δημιουργήσουμε και καλύτερες ομάδες».
Αρχικά τόνισε:
«H Leaders Basketball Academy είναι μία νέα Ακαδημία που προέκυψε από την Ένωση της B.A.C. του Κώστα Παταβούκα με την ALL NET Basketball των Μέμου Ιωάννου και εμού, υπό την Αιγίδα του Συλλόγου Ακαδημία Αθηνών. Έδρα της Leaders Basketball Academy είναι το κλειστό γυμναστήριο των εκπαιδευτηρίων της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη».
Λόγος ένωσης, τρόπος σκέψης
«Οι δύο Ακαδημίες (B.A.C. – ALL NET) δραστηριοποιούνταν στην ίδια περιοχή (Παλλήνη) και οι δράσεις τους ήταν παράλληλες σε όλα τα επίπεδα. Η σκέψη ότι μία μεγαλύτερη, διευρυμένη Ακαδημία μπορεί να καταφέρει πολύ περισσότερα, να θέσει διαφορετικούς στόχους και να δράσει πολυεπίπεδα μάς οδήγησε στην ένωση. Κοινή πίστη των ανθρώπων που ξεκίνησαν αυτό το εγχείρημα είναι πως δεν υπάρχει τίποτα πιο άξιο από το να προσπαθείς να μεταλαμπαδεύσεις στα παιδιά την συσσωρευμένη γνώση και τις εμπειρίες που έχεις αποκομίσει τόσα χρόνια από τον χώρο. Να διαμορφώσεις και να σμιλεύσεις τους χαρακτήρες των παιδιών, κάνοντάς τα όχι μόνο να ξέρουν να ντριμπλάρουν, να πασάρουν και να σουτάρουν καλά -αυτό θεωρείται αυτονόητο- αλλά και η συνολική τους σχέση με τον αθλητισμό και το μπάσκετ να διέπεται από αρχές και αξίες όπως η συνεργασία, η πειθαρχία, η κοινωνικότητα, η αυτοπειθαρχία, η ομαδικότητα, η πίστη σ’ έναν σκοπό, η συντροφικότητα και η αλληλεγγύη».
Τμήματα
«Η Leaders Basketball Academy συμμετέχει με έξι τμήματα στα επίσημα τουρνουά και πρωταθλήματα της ΕΣΚΑ, συμμετέχει στην ένωση ομάδων NORTHEAST για αθλητές U21 και για πρώτη φορά φέτος σε συνεργασία με την Κ.Α.Π., συμμετέχει στην Δ’ ΕΣΚΑ, με ομάδα που οι αθλητές της είναι κάτω των 23 ετών».
Ανθρώπινο Δυναμικό
«Δημιουργήσαμε μία ομάδα επαγγελματιών, με σκοπό να εκπληρώσουμε όλους τους παραπάνω στόχους. Ο Κώστας Παταβούκας και ο υπογράφων είναι επιφορτισμένοι με τον στρατηγικό σχεδιασμό και την καθημερινή λειτουργία της Ακαδημίας σε όλο το διοικητικό φάσμα, ταυτόχρονα με την προπόνηση τμημάτων, σε καθημερινή βάση. Οι Απόλλωνας Γκλιάτης και Δημήτρης Ντούρας, είναι επίσης προπονητές της Ακαδημίας και με την αγάπη τους για τα παιδιά και την μεθοδικότητα της δουλειάς τους εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή συνέχεια στο προπονητικό έργο. Η Αλίκη Αθανασίου είναι η αθλητική ψυχολόγος μας, η οποία εκπονεί το ετήσιο πρόγραμμά μας «Spirit and Soul», ένα πρόγραμμα για αθλητές, προπονητές, γονείς, που προετοιμάζει όλους, για τις συναισθηματικές εντάσεις και την διαχείρισή των συναισθημάτων σε όλους τους τομείς (αθλητικούς και κοινωνικούς). Υπεύθυνη για την εκγύμναση των αθλητών μας είναι η γυμνάστρια Ειρήνη Κουκή, το νεότερο μέλος στο έμψυχο δυναμικό της Ακαδημίας μας. Στόχος όλων μας, είναι τα παιδιά να ευχαριστιούνται και να απολαμβάνουν το παιχνίδι και την κάθε στιγμή της προπόνησης. Να έρχονται και να φεύγουν ικανοποιημένα. Ακόμα κι αν τα παιδιά δεν γίνουν επαγγελματίες μπασκετμπολίστες, θέλουμε να μάθουν σωστά το άθλημα, να αντιλαμβάνονται όπως πρέπει το παιχνίδι και να αποκτήσουν όλα τα στοιχεία για να έχουμε υγιείς αθλητές και φιλάθλους».
Και συμπλήρωσε:
«Προσωπικά θεωρώ ότι η παιδαγωγική προσέγγιση και η σωστή διαμόρφωση του χαρακτήρα, προηγούνται της αθλητικής ικανότητας. Οι κοινοί στόχοι που δημιουργούμε στους αθλητές μας, η σωστή νοοτροπία καθώς και οι ηθικές δεσμεύσεις είναι σημαντικότερα επιτεύγματα από αυτά των αθλητικών τεχνικών και τακτικών δεξιοτήτων που θα αναπτύξουν με την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Και σαφέστατα, το χτίσιμο ενός χαρακτήρα ικανού να αντιμετωπίσει όλων των ειδών τις προκλήσεις είναι κάτι απαραίτητο, τόσο στην αθλητική διαδικασία, όσο και για τη ζωή γενικότερα. Ταυτόχρονα τα παραπάνω εφόδια, δίνουν την δυνατότητα στους αθλητές, μας να είναι πιο επίμονοι και πιο συγκεντρωμένοι στην προπονητική διαδικασία. Τα αποτελέσματα (νίκη ή ήττα) στους αγώνες της Ακαδημίας μας χρησιμοποιούνται από όλους μας σαν μαθήματα και είναι κάτι που μας βοηθάει να τους οδηγήσουμε στην αθλητική τους ολοκλήρωση. Πιστεύω ότι δημιουργώντας καλύτερους αθλητές, μακροπρόθεσμα είναι νομοτελειακό να δημιουργήσουμε και καλύτερες ομάδες».
Κλείνοντας ο έμπειρος τεχνικός ανέφερε:
«Σε μια διαδικασία που εκτός από το προπονητικό έργο, τους φιλικούς κι επίσημους αγώνες, το ετήσιο πρόγραμμα νοητικής ενδυνάμωσης και ψυχολογικής υποστήριξης, την εξειδικευμένη εκγύμναση, προσθέσουμε, τα ετήσια εργομετρικά τεστ, το πελματογράφημα και τις αθλητικού χαρακτήρα εκδρομές, δεν μπορούμε παρά να θεωρήσουμε ότι η προσέγγισή μας «Με κέντρο το παιδί», βρίσκει την καταλληλότερη έκφρασή της».