ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΣΚΑ – ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ 2017
Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 22/5 η Ημερίδα Ενημέρωσης της ΕΣΚΑ, με θέμα «Ανάπτυξη Καλαθοσφαίρισης. Με το βλέμμα στο μέλλον».
Πλήθος συμμετεχόντων που αποτελούν μέλη τεχνικών επιτελείων των σωματείων ΕΣΚΑ, υπεύθυνων υποδομών και προπονητών, παρακολούθησαν την σημαντικότατη εκδήλωση. Παρευρέθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο ΕΣΚΑ, ο ΓΓ Γιάννης Αλεξόπουλος, ο Γιώργος Κομπορόζος (Πρόεδρος Επιτροπής Πρωταθλημάτων), ο Σπύρος Κάρδαρης (Υπεύθυνος Αναπτυξιακού), η Κατερίνα Θειακού-Σπίνου (Ειδική Γραμματέας), ο Σπύρος Μπάκουλας (Ταμίας) και ο Κώστας Κώτσης (Μέλος της Επιτροπής Marketing). Από την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης παρευρέθηκε ο Σωτήρης Κουλοσούσας (Ειδικός Γραμματέας ΕΟΚ) και ο Μιχάλης Βακαλόπουλος (αναπληρωματικό μέλος ΔΣ ΕΟΚ).
Ολοι οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν προσεγγίσεις, να απευθύνουν ερωτήσεις, να κάνουν εποικοδομητικές συζητήσεις και προτάσεις πάνω σε αρκετά και ενδιαφέροντα θέματα.
Οι θεματολογίες που αναπτύχθηκαν κατά την ημερίδα, ήταν οι εξής:
1η Θεματική Ενότητα: Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Καλαθοσφαίρισης
Α. Επικοινωνία και συνεργασία Προπονητών και αθλητών/τριών
Ομιλητής-εισηγητής:
Κώστας Μίσσας (Τεχνικός Διευθυντής Εθνικών Ομάδων της ΕΟΚ)
Β. Αθλητική και Τεχνική ικανότητα αθλητών/τριών και ο ψυχοπνευματικός παράγοντας. Ετοιμότητα αθλητών για τη διαδικασία προεπιλογής, σταδιακής προσαρμογής και ένταξης στα εθνικά αντιπροσωπευτικά συγκροτήματα.
Ομιλητές-εισηγητές:
Γιώργος Καλαϊτζής (ηλικία 12-13 ετών)
Υπεύθυνος Αναπτυξιακού Προγράμματος της ΕΣΚΑ
Χρήστος Σγουρίτσας (ηλικία 14-15 ετών)
Ομοσπονδιακός προπονητής Εθνικής Παμπαίδων
Κώστας Παπαδόπουλος (ηλικία 15-16 ετών)
Ομοσπονδιακός προπονητής Εθνικής Παίδων
Γιώργος Βλασσόπουλος (ηλικία 17-18 ετών)
Ομοσπονδιακός προπονητής Εθνικής Εφήβων
2η Θεματική Ενότητα: Βελτίωση και αναβάθμιση των διοργανώσεων πρωταθλημάτων και τουρνουά υποδομών
Ομιλητής-Παρουσίαση: Γιώργος Καλαϊτζής
3η Θεματική Ενότητα: Κανονισμοί και προκηρύξεις διεξαγωγής των αγώνων υποδομών
Ομιλητής-Παρουσίαση: Γιώργος Καλαϊτζής
Οι παρουσιάσεις και οι εισηγήσεις των επίσημων ομιλητών και κυρίως ο μεγάλος αριθμός τοποθετήσεων που έλαβε χώρα από τους συμμετέχοντες αποτελεί ελπίδα στην ύπαρξη βούλησης ώστε να υπάρξει κοινή κατεύθυνση για την ανάπτυξη του μπάσκετ.
Αναλυτικότερη παρουσίαση διεξαγωγής της ημερίδας:
Για την έναρξη των εργασιών, απευθύνθηκε χαιρετισμός εκ μέρους του Προέδρου της ΕΣΚΑ Δημήτρη Μπασούρη, που δυστυχώς ανειλημμένες υποχρεώσεις δεν του επέτρεψαν να παρευρεθεί. Στον χαιρετισμό εκφράστηκαν οι θερμές του ευχαριστίες για την παρουσία όλων των συμμετεχόντων, όλων αυτών των ανθρώπων που εργάζονται με την αθλητική νεολαία της Αττικής, για την εκπαίδευση, την πρόοδο και την ανάπτυξη του μπάσκετ. Δόθηκε η υπόσχεση για πραγματοποίηση παρόμοιων εκδηλώσεων και μεταξύ άλλων ανέφερε: «Με την αγαστή συνεργασία όλων μας, μπορούμε να κάνουμε το μπάσκετ ακόμη πιο ελκυστικό και ακόμη πιο δημιουργικό άθλημα για τα παιδιά μας.
Πιστεύω πως με τον πολιτισμένο και γόνιμο διάλογο, τη σύνθεση απόψεων, την κατάθεση προβληματισμών και προτάσεων, και έχοντας το βλέμμα στο μέλλον, μπορούμε να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της καλαθοσφαίρισης. Ας πάμε το μπάσκετ στην Ελλάδα, ακόμη πιο μπροστά, ακόμη πιο ψηλά.»
Ευθύς αμέσως, ο Κώστας Μίσσας παρουσίασε το 1ο θέμα της ημερίδας, Επικοινωνία και Συνεργασία μεταξύ προπονητών και αθλητών/τριών. Εδώ θα πρέπει να γίνει ιδιαίτερη μνεία στις προσεγγίσεις του και να αναφερθούν σημαντικά σημεία: «Οι παίκτες σήμερα είναι διαφορετικοί… Από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην κοινωνία είναι η τεχνολογία, το internet και πιο συγκεκριμένα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα smartphones… Τι σχέση έχουν αυτά με το μπάσκετ? Πολύ μεγάλη… Το μπάσκετ ήταν, είναι και θα είναι μια διαπροσωπική δραστηριότητα που απαιτεί την ανθρώπινη σύνδεση και επικοινωνία… Η δουλειά των προπονητών έχει να κάνει με το χτίσιμο ποιοτικών σχέσεων… Παρόλο που δεν μπορούμε να σταματήσουμε τα κύματα, πρέπει να μάθουμε να τα δαμάζουμε… Για τους προπονητές προς τους σημερινούς παίκτες: βρείτε τι είναι αυτό που πραγματικά τους ενώνει, βρείτε τι τους παρακινεί και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος διαχείρισης, μυηθείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην τεχνολογία, μάθετε να χρησιμοποιείτε τον τρόπο επικοινωνίας τους facebook, instagram και twitter… Να είστε συνεπείς με ότι κάνετε γιατί η συνέπεια φέρνει την τελειότητα-η τελειότητα την εμπιστοσύνη και η εμπιστοσύνη φέρνει την υπακοή, ενθαρρύνετε τους παίκτες, οι παίκτες πρέπει να ξέρουν το γιατί σε κάθε τι που κάνουν, μην γίνεστε φίλοι με τους παίκτες, να είστε ο δάσκαλος-το πρότυπο-ο μέντορας και όχι ο ¨φιλαράκος¨, ο κάθε παίκτης μαθαίνει διαφορετικά, αξιολογείστε τους πρώτα ως ανθρώπους και μετά ως παίκτες, επικεντρωθείτε στο τι μπορούν να κάνουν οι παίκτες και όχι στο τι είναι, η επιστήμη έχει δείξει ότι οι 13χρονοι έχουν λανθασμένη άποψη για το τι είναι σωστό και τι λάθος-κάντε τους να είναι υπεύθυνοι… Δείξτε στους παίκτες σας ότι ενδιαφέρεστε και ότι επενδύετε στην επιτυχία τους, δημιουργείστε ένα σύστημα μέσα από το οποίο οι παίκτες θα πρέπει να διεκδικήσουν και να κερδίσουν… Οι σημερινοί παίκτες θέλουν να παίξουν αμέσως, δεν κατανοούν ποιος είναι ο σωστός δρόμος, μάθετε να διαχειρίζεστε αυτή την επιθυμία, οι παίκτες πρέπει να είναι συγκεντρωμένοι στην μακροπρόθεσμη διαδικασία που χρειάζεται για να παίξουν… Αν θέλετε να ξέρετε αν είστε καλός προπονητής ρωτήστε τον χειρότερο παίκτη σας… Οι γονείς συμμετέχουν όλο και περισσότερο και έχουν όλο και μεγαλύτερη άποψη ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι γονείς μπορούν να είναι ένα μεγάλο στήριγμα για το πρόγραμμά σας ή ένα τεράστιο αγκάθι…»
Στη συνέχεια ο Γιώργος Καλαϊτζής παρουσίασε για την ηλικία 12-13 ετών, το 2ο θέμα της ημερίδας, Αθλητική και Τεχνική ικανότητα αθλητών/τριών και ο ψυχοπνευματικός παράγοντας. Βασικά σημεία της παρουσίασής του ήταν τα εξής: « Αθλητική ικανότητα: είναι περιορισμένη… τα παιδιά πλέον δεν παίζουν στο δρόμο, στις αλάνες, στα πάρκα και έτσι βασικές δεξιότητες όπως η ισορροπία, η ιδιοδεκτικότητα, η ταχύτητα, κ.ά. μπορούν να αποκτηθούν μόνο μέσα από την προπόνηση, η κακή διατροφή επίσης συμβάλλει σε αυτό… επιπλέον σοβαρός λόγος είναι τα πολυάριθμα γκρουπ παιδιών τα οποία προπονούνται σε ένα καλάθι, περιορίζοντας την κίνηση των παιδιών στην προπόνηση… Τεχνική ικανότητα: επίσης περιορισμένη… οι λόγοι λίγο πολύ οι ίδιοι, πολλά παιδιά σε λίγο χώρο, με αποτέλεσμα λίγες επαναλήψεις… Πολύ τακτική, πολλά ανούσια συστήματα για την επίτευξη της νίκης δαπανούν χρόνο από βασικές τεχνικές του αθλήματος… Επίσης καθοριστικός παράγοντας είναι η αντίληψη των παιδιών, που λόγο του τρόπου ζωής, δεν καλλιεργείται, γιατί δεν υπάρχουν τα ερεθίσματα από το περιβάλλον… Ψυχοπνευματικός παράγοντας: μειωμένη συναισθηματική αντοχή γιατί δεν έχουν προσαρμοστικότητα στις καταστάσεις ή τις ευκαιρίες που τους παρουσιάζονται, δεν είναι έτοιμοι πνευματικά, δεν έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, φοβούνται να αντιμετωπίσουν την πρόκληση, έχουν άγχος και λειτουργούν χωρίς στόχο… Η εμπιστοσύνη κερδίζεται-κατακτιέται με καθημερινή επιβράβευση και όχι μόνο όταν συνδέουμε την επιτυχία με τη νίκη… επιμονή σε έναν συγκεκριμένο στόχο και παρότρυνση για συνεχόμενη προσπάθεια θα “δεσμεύσει” τα παιδιά και θα τους δώσει κίνητρο για δουλειά, θα ελαττωθεί το άγχος τους και η κατάκτηση μικρών και εύκολων στόχων θα τους κάνει υπεύθυνους… Οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν είναι πολλές, οι αφορμές για να παραιτηθούν επίσης πολλές-αρκετοί ψάχνουν μία για να “σηκώσουν τα χέρια ψηλά”… Η ικανότητα να μετατρέπουν τις αφορμές σε ευκαιρίες για να γίνουν καλύτεροι, είναι το μυστικό… Οι προπονητές να μην ψάχνουμε το ένα και μοναδικό ταλέντο που θα αφήσει εποχή αλλά να ψάχνουμε παιδιά που έχουν την ικανότητα να μη τα παρατάνε…»
Ο Χρήστος Σγουρίτσας ήταν αυτός που συνέχισε την παρουσίαση του 2ου θέματος για την ηλικία 14-15 ετών. Ξεκινώντας εξέφρασε τις ευχαριστίες στην ΕΣΚΑ για την πρόσκληση και την δυνατότητα, για πρώτη φορά ως ομοσπονδιακός προπονητής, να παρουσιάσει και να αναπτύξει τις απόψεις του για το μπάσκετ που με τόσο θέρμη υποστηρίζει όλα τα χρόνια της προπονητικής του πορείας. Μεταξύ άλλων ανέφερε τα πολύ σημαντικά: «Για την μεγάλη αξία των βασικών δεξιοτήτων και την εκμάθησή τους από τα πρώτα μπασκετικά βήματα ενός παιδιού, οι βασικές δεξιότητες αποτελούν το θεμέλιο για τη διαμόρφωση ενός καλού αθλητή μπάσκετ, το πολύ καλό επίπεδο δεξιοτήτων βοηθούν το παιδί πνευματικά και ψυχικά μέσα στο παιχνίδι, του δίνουν αυτοπεποίθηση-παίρνει πρωτοβουλίες-σωστές αποφάσεις και κάνει σωστές επιλογές, τον βοηθούν να αξιολογεί καταστάσεις και να τις διαχειρίζεται, απαίτηση πλέον οι βασικές δεξιότητες στις ηλικίες 14-15 ετών, δεν θα πρέπει να μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα του αγώνα αλλά η σωστή εκτέλεση των δεξιοτήτων, επιμονή και υπομονή στο να εξηγούμε σωστά και με λεπτομέρεια την εκτέλεση, βασικός στόχος να είναι μέσα από κάθε προπόνηση και αγώνα η διαπίστωση της πορείας εξέλιξης της τεχνικής κάθε αθλητή, σε αυτή την ηλικία πρέπει να υπάρχει ικανοποιητικό έως υψηλό επίπεδο τεχνικής, επιμονή και επανάληψη για την εξοικείωση των αθλητών με τους χώρους του γηπέδου… Καθορισμός κανόνων μέσα στο παιχνίδι χωρίς να στερούμε την ελευθερία επιλογών, πρωταρχική σημασία τα αθλητικά προσόντα του αθλητή, εξάσκηση-εξέλιξη των σωματικών προσόντων, ιδιαίτερα ταχύτητες και εκρηκτικότητα, υποχρέωση το καθορισμένο πρόγραμμα εκγύμνασης… 14-15 ετών: Ηλικία διαμόρφωσης προσωπικότητας-όχι φωνές-όχι προσβολές-όχι ειρωνείες, όχι στη διαμόρφωση φοβισμένων παιδιών και φοβισμένων αθλητών, το μπάσκετ πάνω από όλα είναι παιχνίδι, ως προπονητές πρέπει να δείξουμε στα παιδιά ότι αγαπάμε εμείς οι ίδιοι το μπάσκετ και έτσι θα τα κάνουμε να το αγαπήσουν και αυτά…»
Ακολούθησε η παρουσίαση του Κώστα Παπαδόπουλου επί του 2oυ θέματος για τις ηλικίες 15-16 ετών, παρουσιάζοντας τα εξής σημαντικά σημεία: «Προσπάθεια τελειοποίησης της τεχνικής κατάρτισης, τακτική του παιχνιδιού με ολοένα και μεγαλύτερο όγκο, νέες μορφές άμυνας πέρα από την προσωπική, τακτικές για την αντιμετώπιση των νέων αμυνών, φυσική προετοιμασία με στόχο την ολοκληρωτική εκγύμναση του μυϊκού του συστήματος, έμφαση στην αγωνιστική συμπεριφορά και νοοτροπία του παίκτη, να μάθει να ενεργεί σωστά και αποτελεσματικά ανάλογα με τις κινήσεις και ενέργειες των αντιπάλων, να μάθει αυθόρμητα να συνεργάζεται με τους συμπαίκτες του ανάλογα με την αντίπαλη θέση, να προσαρμόζεται γρήγορα σε ειδικές στρατηγικές καταστάσεις, να ερμηνεύει σωστά και να εφαρμόζει τις οδηγίες του προπονητή… Αθλητική ικανότητα: διδασκαλία κίνησης, ισορροπία σώματος, βελτίωση αθλητικών προσόντων, μεγιστοποίηση αθλητικής απόδοσης (έκρηξη, ταχύτητα, αλτικότητα, δύναμη, ευλυγισία), Τεχνική ικανότητα: η σωστή εκτέλεση των βασικών δεξιοτήτων του αθλήματος, οι σωστές αποστάσεις στο γήπεδο, η κίνηση χωρίς της μπάλα, η σωστή και έγκαιρη επιλογή της κατάλληλης ενέργειας και κίνησης… Ψυχοπνευματικός παράγοντας: θάρρος, αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα, εργατικότητα, ευρηματικότητα, συγκέντρωση, ψυχραιμία… Νοοτροπία: πειθαρχία, να αγωνίζεται για την ομάδα και όχι για τον εαυτό του, να αφιερώνεται στην άμυνα…»
Ο Γιώργος Βλασσόπουλος έκλεισε την 1η θεματική ενότητα με την παρουσίασή του στο 2ο θέμα και για τις ηλικίες 17-18 ετών. Κάποια από τα βασικά σημεία της παρουσίασής του: «Αθλητική ικανότητα: Προγράμματα εκγύμνασης, απαραίτητη η συνεργασία με γυμναστή ή προπονητή γυμναστή… Στόχος: η βελτίωση της αθλητικής ικανότητας (αντοχή, δύναμη, εκρηκτικότητα, ταχύτητα)… Σύγκριση με ευρωπαϊκό επίπεδο-πολύ καλοί αθλητές… Διατροφή: συνεργασία με εξειδικευμένους διατροφολόγους… Τεχνική ικανότητα: Απαραίτητη ικανότητα το σουτ, ιδιαίτερη έμφαση στο σουτ… Επικέντρωση προπονητών στην προπόνηση με εξειδικευμένες ασκήσεις για σουτ… Σύγκριση με ευρωπαϊκό επίπεδο… Στόχος τμημάτων υποδομών: Μετάβαση στο αντρικό τμήμα… Να βγουν παιδιά από τα τμήματα υποδομής, κοινωνικός αθλητισμός, οικονομικά οφέλη… Νοοτροπία και μετάβαση στο ανδρικό τμήμα: Προπόνηση επαγγελματικών προδιαγραφών με τα μάτια στραμμένα στο αντρικό επίπεδο, ομάδα υποστήριξης-λειτουργία σε επαγγελματικό επίπεδο (φυσιοθεραπευτές, γιατρός, ασφάλεια υγείας, κτλ)… Υποστήριξη ώστε να γίνει σωστή μετάβαση και πλήρης ένταξή τους στην αντρική ομάδα (π.χ. εμπιστοσύνη και επαρκής χρόνος συμμετοχής)… Αν κάποιος είναι καλός καλαθοσφαιριστής, σημαίνει ότι απαραίτητα είναι και καλός αθλητής…»
Ακολούθησαν οι παρουσιάσεις και εισηγήσεις για τις δύο επόμενες θεματικές ενότητες: Βελτίωση και αναβάθμιση των διοργανώσεων πρωταθλημάτων/τουρνουά υποδομών και Κανονισμοί και προκηρύξεις διεξαγωγής των αγώνων υποδομών, από τον Γιώργο Καλαϊτζή.
Με συντονιστή το μέλος του ΔΣ και υπεύθυνο της εκδήλωσης, Κώστα Κώτση και συνεργασία του μέλους του ΔΣ Γιώργου Κομπορόζου, προχώρησε το τελευταίο μέρος της ημερίδας που περιελάμβανε συζήτηση και γόνιμος διάλογος με ερωτήσεις, τοποθετήσεις, κατάθεση προτάσεων από τους συμμετέχοντες. Κάποια από τα ζητήματα που συζητήθηκαν: η υποχρεωτική παρουσία γιατρού στους αγώνες, αξιολόγηση και επιμόρφωση προπονητών, πρόγραμμα αγώνων εφηβικού, αλλαγές σε κανονισμούς διεξαγωγής αγώνων μίνι-προμίνι, απαγόρευση ζώνης – προσδιορισμός και οριοθέτηση, εκπαίδευση-ενημέρωση-επιμόρφωση γονιών, απαγόρευση χρήσης ηχητικών οργάνων και εξοπλισμού πρόκλησης θορύβου από φιλάθλους σε αγώνες υποδομών (κόρνες, ντουντούκες, τύμπανα κλπ), επιμορφωτικό σεμινάριο για θέματα τεχνικής και τακτικής κατάρτισης αθλητών/τριών υποδομών κ.α.
Την Ημερίδα Ενημέρωσης ΕΣΚΑ 2017 έκλεισε ο Ειδικός Γραμματέας της ΕΟΚ Σωτήρης Κουλοσούσας, απευθύνοντας ένθερμο χαιρετισμό, συγχαρητήρια προς την ΕΣΚΑ για τη διοργάνωση, ευχαριστίες προς τους ομιλητές και όλους τους συμμετέχοντες αλλά και δηλώνοντας εντυπωσιασμένος από το επίπεδο της ημερίδας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΣΚΑ
You must be logged in to post a comment Login